F1 Türkiye Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ

4 posters

Aşağa gitmek

FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ Empty FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ

Mesaj tarafından *Bu'[Pi]queT<3 Çarş. Nis. 23, 2008 12:43 pm

FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ
Bugün motorsporları ve teknolojinin zirvesi olarak görülen Formula1 aracı ilk kez 1950 yılında piste çıkmıştı. Elbette teknolojinin o zaman sağladığı şartlarda araçlar buna göre tasarlanıyordu. TürkiyeF1 editörlerinden Berkem Ceylan sizler için Formula1 aracının 1950 yılından bu yana nasıl değiştiğini ve her yıl sporda ne gibi değişiklikler olduğunu araştırdı.

1950
Formula 1 Pilotlar Şampiyonası doğuyor. Tek kişilik araçlar, Atmosferik 4500cc'lik motorlar.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1950_ferrari_125

1951
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1951_alfa_157

1952
Formula 1'in Formula 2 kuralları altında koşulmasından dolayı 2000cc'lik motorların kullanımı.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1952_cooper_t20

1953
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1953_cooper_t24

1954
2500cc'lik motorların kullanımı.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1954_ferrai_625

1955
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1955_mercedes

1956
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1956_maserati_250f

1957
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1957_ferrari_801

1958
Takımlar Şampiyonası doğuyor. Cooper takımı, motoru, pilotun arkasına yerleştirerek bir öncülük başlatıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1958_lotus_16

1959
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1959_ferrari_256

1960
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1960_brm_48

1961
Motorlar 1500cc'ye geri çekiliyor. Ayrıca araçlara 450kg ağırlık limiti getiriliyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1961_lola_4

1962
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1962_brabham_bt3

1963
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1963_ferrari_156a

1964
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1964_cooper_t73

1965
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1965_honda_272

1966
3 litrelik motorlar 1500cc'lik motorların yerini alıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1966_eagle_101

1967
Lotus 49 ile beraber takım, şasiye haricen bağlanabilen motor tasarlıyor. Avantaj; ağırlık kazanımı.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1967_lotus_49

1968
Yine Lotus 49 ile beraber ilk kanatlar ortaya çıkıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1968_lotus_49

1969
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1969_lotus_63

1970
Ağırlık limiti 530kg'a çekiliyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1970_ferrari_312b

1971
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1971_matra_ms120b

1972
Ağırlık limiti 550kg.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1972_brm_p160

1973
Ağırlık limiti 575kg.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1973_lotus_72

1974
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1974_ferrari_312b3

1975
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1975_williams_fw01

1976
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1976_tyrrell_p34

1977
Lotus 78'de geliştirilen Ground Effect sayesinde araç virajlarda ve düzlüklerde daha hızlanıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1977_lotus_78

1978
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1978_tyrrell_008

1979
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1979_alfa_179

1980
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1980_lotus_81

1981
Lotus 88 şasisi toplam 2 parçadan oluşuyor. Aracın yere yakınlığını minimum 6 cm olarak belirleniyor. Fakat Hidropnömatik süspansiyonlar sayesinde araçlar çok rahat yükselip, alçalabiliyor. Ağırlık limiti 585kg.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1981_brabham_bt49

1982
Ağırlık limiti 580kg.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1982_ferrari_126c2

1983
Ağırlık limiti 540kg'a çekiliyor. Ground effect'in yasaklanması sonucu Turbo motorlar yaygınlaşıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1983_renault_rs40

1984
Yakıt deposu maksimum limit 220 litre.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1984_ferrari_126c4

1985
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1985_alfa_185t

1986
Yakıt deposu maksimum limit 195 litre.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1986_lola

1987
Minimum ağırlık limiti 500kg. Atmosferik motor silindirleri 3500cc'ye çıkıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1987_mclaren_mp4_3

1988
Yakıt deposu limiti 150 litreye çekiliyor ve basınc 2.5 bar ile sınırlandırılıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1988_benetton_b188

1989
Turbo motorlara yasak geliyor. Minimum ağırlık limiti 500kg. Atmosferik motor; 3.5 litre
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1989_minardi_m189

1990
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1990_dallara_f190

1991
Lotus'un geliştirdiği aktif süspansiyonun geliştirilmiş halini Williams takımı kullanmaya başlıyor. Anti-patinaj, anti-blokaj ve yarı-otomatik vites kutusu ortaya çıkıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1991_ferrari_683

1992
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1992_jordan_192

1993
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1993_benetton_b193

1994
Aktif süspansiyon, Anti-patinaj ve anti-blokaj sistemlerine yasak geliyor. Pit alanında hız limiti 80 km/s olarak belirleniyor. Kanatların alanları daralıyor. Ağırlık limiti 515kg. Şasinin direnci arttırılıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1994_mclaren_mp4_9

1995
Ağırlık limiti 595kg.(pilot dahil.) Silindir 3000cc oluyor. Kanatlar 13 cm alçalıyor ve alanları daraltılıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1995_sauber_c14

1996
Sıralamalara %107 limiti geliyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1996_ferrari_f310

1997
Toplam kullanılacak olan lastik sayısı 36 oluyor. Araçlara "kara kutu" konuluyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1997_williams_fw19

1998
Araçlar 180cm kısalıyor. Lastiklerin ölçüleri azalıyor. Lastik başına maksimum tek fren diski zorunluluğu geliyor. Fren sıvılarına soğutma yasağı geliyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1998_mclaren_mp4_13

1999
Emniyet kemeri 50mm'den 70mm'ye çıkarılıyor. Maksimum araç sayısı 24. 1 yarış haftasonunda, araç başına maksimum 32 lastik kullanılabiliyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 1999_bar_001

2000
Önemli bir değişiklik yok.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 2000_ferrari_f12000

2001
Traction Control
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 2001_toyota

2002
Sürüş(direksiyon) yardımı yasaklanıyor. Dikiz aynalarının uzunluğu %20 artıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 2002_bar_004

2003
Telemetri yasaklanıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 2003_williams_fw25

2004
1 yarış haftasonu boyunca tek motor kullanma zorunluluğu getiriliyor. Otomatik şanzıman sistemi yasaklanıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 2004_ferrari_f2004

2005
2 yarış haftasonu boyunca tek motor kullanma zorunluluğu getiriliyor. Yarış sırasında lastik değişimi yapmak yasaklanıyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ 2005_renault

2006
V10 motorların yerini V8 motorlar alıyor. Yarış haftasonunda araç başına 7 set lastik limiti geliyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ Random

2007
Tek bir lastik sağlayıcısı belirleniyor.(Bridgestone.) Motorlar 19000 devirle limitlendiriliyor. 30000km test limiti geliyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ Random

2008
V10 motorların yerini V8 motorlar alıyor. Yarış haftasonunda araç başına 7 set lastik limiti geliyor.
FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ Random
*Bu'[Pi]queT<3
*Bu'[Pi]queT<3
Admin

Kadın Mesaj Sayısı : 182
Yaş : 31
Favori F1 pilotu : NeLSon'mm
Favori pist : İstAnBuL park /AslInDa HepSi xP
Kayıt tarihi : 26/03/08

https://f1turkeyfans.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ Empty Geri: FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ

Mesaj tarafından *Bu'[Pi]queT<3 Cuma Nis. 25, 2008 6:19 pm

OOf baya deişmiş yHA:) ESki hali berbatt ötesi bişe o ne yha:D
*Bu'[Pi]queT<3
*Bu'[Pi]queT<3
Admin

Kadın Mesaj Sayısı : 182
Yaş : 31
Favori F1 pilotu : NeLSon'mm
Favori pist : İstAnBuL park /AslInDa HepSi xP
Kayıt tarihi : 26/03/08

https://f1turkeyfans.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ Empty Geri: FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ

Mesaj tarafından Mrs.Alonso Cuma Nis. 25, 2008 7:04 pm

lol! ilk haller resmen komedii
Mrs.Alonso
Mrs.Alonso
Admin

Kadın Mesaj Sayısı : 100
Yaş : 30
Favori F1 pilotu : FERNANDO ALONSO'MM
Favori pist : Istanbul Park
Kayıt tarihi : 26/03/08

https://f1turkeyfans.yetkin-forum.com/

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ Empty Geri: FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ

Mesaj tarafından *Bu'[Pi]queT<3 Cuma Nis. 25, 2008 7:06 pm

harbi KOmedİ wAllA O haline para verseler bile binmesdm yani Very Happy
*Bu'[Pi]queT<3
*Bu'[Pi]queT<3
Admin

Kadın Mesaj Sayısı : 182
Yaş : 31
Favori F1 pilotu : NeLSon'mm
Favori pist : İstAnBuL park /AslInDa HepSi xP
Kayıt tarihi : 26/03/08

https://f1turkeyfans.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ Empty Geri: FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ

Mesaj tarafından Mrs.Alonso Cuma Nis. 25, 2008 7:11 pm

bndee:D reziLLk tabi birisi için biNermm
Mrs.Alonso
Mrs.Alonso
Admin

Kadın Mesaj Sayısı : 100
Yaş : 30
Favori F1 pilotu : FERNANDO ALONSO'MM
Favori pist : Istanbul Park
Kayıt tarihi : 26/03/08

https://f1turkeyfans.yetkin-forum.com/

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ Empty Geri: FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ

Mesaj tarafından *Bu'[Pi]queT<3 Cuma Nis. 25, 2008 7:16 pm

bndeeee ayy cnmm La oo cheers OnUN içiN peMBe f1 Aracına biLE biderim düşüNN cheers öle bişe oLSAdI:D
*Bu'[Pi]queT<3
*Bu'[Pi]queT<3
Admin

Kadın Mesaj Sayısı : 182
Yaş : 31
Favori F1 pilotu : NeLSon'mm
Favori pist : İstAnBuL park /AslInDa HepSi xP
Kayıt tarihi : 26/03/08

https://f1turkeyfans.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ Empty Geri: FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ

Mesaj tarafından Mrs.Alonso Cuma Nis. 25, 2008 7:24 pm

piquet e çokk yaKışıRDI EmİNMM PEMBE f1 :S
Mrs.Alonso
Mrs.Alonso
Admin

Kadın Mesaj Sayısı : 100
Yaş : 30
Favori F1 pilotu : FERNANDO ALONSO'MM
Favori pist : Istanbul Park
Kayıt tarihi : 26/03/08

https://f1turkeyfans.yetkin-forum.com/

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ Empty Geri: FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ

Mesaj tarafından veRiagH~'_'~s!GurDssOn Cuma Haz. 20, 2008 3:22 pm

baya bi deişmiş gercekTEn yha'''

yhanı buna deısım denemez tabı evrım gecırme flan oluyo herhalde bu''
king
veRiagH~'_'~s!GurDssOn
veRiagH~'_'~s!GurDssOn

Erkek Mesaj Sayısı : 8
Yaş : 31
Location : I don't Know!
Favori F1 pilotu : raİkoNEN_!
Favori pist : oToBAn
Kayıt tarihi : 06/06/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ Empty Geri: FORMULA1 ARACININ GELİŞİMİ

Mesaj tarafından BeGüM_A7X Paz Haz. 22, 2008 12:37 pm

Bencede gerçi piquet yeterki önde oliim die güvenlik aracına bile biner ama...!!! Very Happy
BeGüM_A7X
BeGüM_A7X

Kadın Mesaj Sayısı : 21
Yaş : 30
Location : İstanbul!!!
Favori F1 pilotu : Kimi Raikkonen
Favori pist : İstanbul Park
Kayıt tarihi : 31/03/08

http://a7xturkiye.forumc.biz/index.htm

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz